Despre bio-hacking

  • by

A început să mă intereseze din ce în ce mai mult zona de optimizare a bioritmului și așa am început să citesc din ce în ce mai multe despre bio-hacking.

Definiția cu care rezonez eu a bio-hackingului (fiindcă sunt mai multe) este aceea de a controla/manipula creierul și organismul pentru a optimiza performanța. Unele dintre lucruri le făceam dinainte intuitiv și fără să le măsor, iar pe perioada auto-izolării am simțit nevoia să experimentez și să fiu mai atent la lucruri datorită faptului că aveam predictibilitate mai mare a programului. Apoi am început să mai și citesc lucruri despre bio-hacking.

Fiindcă am început să îmi ascult din ce în ce mai mult și corpul, m-am întrebat de ce este nevoie de asta. Cum împac bio-hacking cu ascultarea nevoilor corpului? O altă întrebare pe care poate o ai, de ce aleg să îmi fac asta?

Aș începe cu zona de optimizare, conștientizare și productivitate. Bio-hacking nu doar că te ajută să fii mai productiv dar te ajută să și trăiești mai mult sau chiar să îți crești gradul de fericire. Se spune că fericirea are 3 componente: una de bază cu care te naști, alta influențată de factori temporari (precum o mărire de salariu) și alta de felul cum alegi să îți trăiești viața (precum practicarea recunoștinței și a trăi în și din iubire).

O să las câteva trucuri din zona de bio-hacking:

  • Somn: bătăile inimii sub 50, blocarea luminii albastre cu 3-4 ore înainte de somn, 18-19 grade Celsius temperatură, rutină cu privire la ora de culcare și de trezire.
  • Nutriție: scoaterea zahărului din alimentație și alimente ce conțin zahăr, scoaterea alimentelor procesate, creșterea gradului de legume și plante din alimentație, fără alcool, intermitent fasting, dietă ketogenică.
  • Exerciții fizice: minimizare statul jos (se recomandă birou unde să lucrezi în picioare), HIIT training (high intensity interval training), cât mai multe zile cu exerciții fizice.
  • Sănătate mentală: meditație, psihoterapie, sex.
  • Analize medicale pentru optimizare: sânge, grăsime, markeri genetici, inimă, toxine, alergii etc.
  • Suplimente – asta nu încurajez motiv pentru care nu aleg să menționez decât că există și opțiunea asta.

Un articol foarte, foarte bun este aici. Am mai menționat unul și în newsletter și cu siguranță găsești multe altele pe internet. Să fim fericiți 🙂